TATRA AKADÉMIA
Copyright ©TATRA AKADÉMIA
Ochrana pred zlým zaobchádzaním
1. Nikoho nemožno mučiť ani podrobiť krutému, neľudskému či
ponižujúcemu zaobchádzaniu alebo trestu. Ústava SR :
ZÁKLADNÉ ĽUDSKÉ PRÁVA A SLOBODY
2. Ochrana ľudskej dôstojnosti v sociálnych službách
Ochrana pred zaobchádzaním, ktoré ponižuje dôstojnosť človeka ako ľudskej bytosti
3. Čo je kruté a neľudské zaobchádzanie
Ponižujúce a zlé zaobchádzanie
Infantilizácia , Zastrašovanie, Nálepkovanie - Stigmatizácia , Nerešpektovanie tempa, Ponižovanie, Odháňanie, Vnucovanie, Odopieranie pozornosti, Obviňovanie, Vyrušovanie, Vysmievanie, Ignorovanie - Uprednostňovanie, Tykanie, Zavadziate a ste nepotrebný, Súdiť a odsudzovať, Nedostatočné oceňovanie, Nedostatočná pozornosť , Manipulácia, Neprijatie klienta, Devalvácia potrieb, Poučovanie a moralizovanie, Nerešpektovanie intimity, Nerešpektovanie súkromia, Obchádzanie klienta, Mocenská pozícia, Zachraňovanie, Ľútosť, Vytváranie vzťahu závislosti ...............
Týranie
Zneužívanie / fyzické, emocionálne, materiálne, sexuálne
Nútené práce a služby
Nátlak
4. Obmedzenie v sociálnych službách
5. Trestný rozsah obmedzení v sociálnych službách
6. Nástroje na predchádzaniu pred zlým zaobchádzaním
1. Som pre klienta partner, podporovateľ a asistent
Individuálny plán - ako nástroj a nie cieľ k pochopeniu a podpore klienta
Kľúčový pracovník- cesta ku dôvere
Poznám klienta
Nerobiť za klienta to, čo si vie urobiť sám
Je nás málo či veľa?
Od opatery k podpore
2. Pracujem bezpečne a viem ochrániť seba a iných
Bezpečnosť zamestnanca a klienta pri opatrovateľských úkonoch
Bezpečnosť klienta a bezpečnosť zamestnanca pri správaní klienta
Som sám na nočnej, čo mám robiť, keď sa niečo začne diať?
Existuje problémové správanie klienta?
Boja sa ma klienti?
Mám sa báť?
Čo je dovolené a čo nie?
Bezpečné prostredie pre klienta
Bezpečné prostredie pre zamestnanca
3. Pracujeme v tíme - spoločne sme najlepší
Nie je dôležité v práci s klientom kto má akú funkciu, vzdelanie či titul. Dôležité je, že všetci môžu a chcú pomôcť.
Zdieľaná zodpovednosť namiesto direktívy a príkazov.
Všetci robíme rovnako, podľa dohodnutých pravidiel
Jednodňové školenie v zariadení
Cena za školenie: 1200 eur
Maximálny počet účastníkov 25
Upozornrnie: TATRA AKADÉMIA je vlastníkom tohoto vzdelávacieho programu a má k tomuto vzdelávaciemu programu autorské práva. Z toho vyplýva, že bez akýchkoľvek dohôd a bez súhlasu oprávnenej osoby nie je možné zasahovať do týchto práv.
Copyright ©TATRA AKADÉMIA