TATRA  AKADÉMIA

Copyright ©TATRA  AKADÉMIA

 

Ochrana pred zlým zaobchádzaním

 

1. Nikoho nemožno mučiť ani podrobiť krutému, neľudskému či

    ponižujúcemu zaobchádzaniu alebo trestu. Ústava SR :

    ZÁKLADNÉ ĽUDSKÉ PRÁVA A SLOBODY  

2. Ochrana ľudskej dôstojnosti v sociálnych službách

   Ochrana pred zaobchádzaním, ktoré ponižuje dôstojnosť človeka ako ľudskej bytosti

3. Čo je kruté a neľudské zaobchádzanie

Ponižujúce a zlé zaobchádzanie

Infantilizácia , Zastrašovanie, Nálepkovanie - Stigmatizácia , Nerešpektovanie tempa, Ponižovanie, Odháňanie, Vnucovanie, Odopieranie pozornosti, Obviňovanie, Vyrušovanie, Vysmievanie, Ignorovanie - Uprednostňovanie, Tykanie, Zavadziate a ste nepotrebný, Súdiť a odsudzovať, Nedostatočné   oceňovanie, Nedostatočná pozornosť , Manipulácia, Neprijatie klienta, Devalvácia potrieb, Poučovanie a   moralizovanie, Nerešpektovanie intimity, Nerešpektovanie súkromia, Obchádzanie klienta, Mocenská  pozícia, Zachraňovanie, Ľútosť, Vytváranie vzťahu závislosti ...............

            Týranie

            Zneužívanie / fyzické, emocionálne, materiálne, sexuálne

            Nútené práce a služby

            Nátlak                     

 4. Obmedzenie v sociálnych službách

 5. Trestný rozsah obmedzení v sociálnych službách

 6. Nástroje na predchádzaniu pred zlým zaobchádzaním

   1.  Som pre klienta partner, podporovateľ a asistent

Individuálny plán - ako nástroj  a nie cieľ k pochopeniu a podpore klienta

Kľúčový pracovník- cesta ku dôvere

Poznám klienta

Nerobiť za klienta to, čo si vie urobiť sám

Je nás málo či veľa?

       Od opatery k podpore

    2.  Pracujem bezpečne a viem ochrániť seba a iných

Bezpečnosť zamestnanca a klienta pri opatrovateľských úkonoch

Bezpečnosť klienta a bezpečnosť zamestnanca pri správaní klienta

Som sám na nočnej, čo mám robiť, keď sa niečo začne diať?

       Existuje problémové správanie klienta?

       Boja sa ma klienti?

Mám sa báť?

Čo je dovolené a čo nie?

Bezpečné prostredie pre klienta

Bezpečné prostredie pre zamestnanca

 3.  Pracujeme v tíme - spoločne sme najlepší

Nie je dôležité v práci s klientom kto má akú funkciu, vzdelanie či titul. Dôležité je, že všetci môžu a chcú pomôcť.

Zdieľaná zodpovednosť namiesto direktívy a príkazov.

Všetci robíme rovnako, podľa dohodnutých pravidiel

 

Jednodňové školenie v zariadení

Cena za školenie: 1200 eur

Maximálny počet účastníkov 25

 

Upozornrnie: TATRA  AKADÉMIA je  vlastníkom  tohoto vzdelávacieho programu a má k tomuto vzdelávaciemu programu autorské práva. Z toho vyplýva, že bez akýchkoľvek dohôd a bez súhlasu oprávnenej osoby nie je možné zasahovať do týchto práv.

Copyright ©TATRA  AKADÉMIA

JSN Dome template designed by JoomlaShine.com