TATRA AKADÉMIA
Podmienky kvality poskytovanej sociálnej služby - Personálne podmienky
Cieľom kurzu je aktívna práca na tretej časti podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby zameranej na - Personálne podmienky.
V tejto časti sa venujeme pracovným náplniam, počtom kvalifikovaných zamestnancov a ich kvalifikačným predpokladov a štruktúre zamestnancov. Novinkou je individuálny plán zaškolenia a adaptačného procesu a individuálny plán ďalšieho vzdelávania zamestnanca, ktoré vychádzajú so vzdelávacieho plánu organizácie. Ukážeme základné prvky plánov/ prípravu, osnovu, metódy prace s plánom,..../.
Absolventi získajú prehľad v personálnych oblasti.
- štruktúra zamestnancov a počet pracovných miest
- kvalifikačné požiadavky na zamestnancov, povinnosti a kompetencie
- adaptácia nového zamestnanca poskytovateľa sociálnych služieb
- individuálny plán zaškolenia a adaptačného procesu
- plán rozvoja ďalšieho vzdelávania a zvyšovania odbornej spôsobilosti zamestnancov poskytovateľa sociálnej služby
- individuálny plán ďalšieho vzdelávania, zvyšovania odbornej spôsobilosti a supervízie (ďalej len „individuálny plán ďalšieho vzdelávania zamestnanca“)
- plán supervízie
Absolventi získajú základné informácie, ako túto časť podmienok kvality písomne spracovať a ako ďalej s ňou pracovať.
Obsah:
1.Vypracovanie štruktúry a počtu pracovných miest, kvalifikačných predpokladov na ich plnenie v súlade s § 84 s určením štruktúry, povinností a kompetencií jednotlivých zamestnancov, počet zamestnancov je primeraný počtu prijímateľov sociálnych služieb a ich potrebám
2. Určenie postupov, pravidiel a podmienok na prijímanie zamestnancov, zaškoľovanie zamestnancov, ktoré je v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi
3. Určenie postupov, pravidiel a podmienok na rozvoj ďalšieho vzdelávania a zvyšovanie odbornej spôsobilosti zamestnancov poskytovateľa sociálnej služby, ktoré sú v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi a na hodnotenie zamestnancov, ktoré zahŕňajú vypracovanie osobných cieľov, úloh a potrebu ďalšieho vzdelávania a spôsob ich naplnenia
4. Systém supervízie u poskytovateľa sociálnej služby
5. Príklady dobrej praxe
Rozsah kurzu: jednodňový
Copyright © TATRA AKADÉMIA