TATRA AKADÉMIA
Úvod do podmienok kvality sociálnych služieb - štandardy
Cieľom kurzu je zorientovať sa v podmienkach kvality sociálnych službách, tak ako je to definované zákonom 448/2008 Z.z.. Pochopiť zmysel, účel a cieľ podmienok kvality sociálnych služieb. Vedieť rozlišovať medzi podmienkami kvality a inými systémami riadenia kvality. Absolventi získajú prehľad v štruktúre podmienok kvality tak, ako je to definované v prílohe č.2 zákona 448/2008 Z.z..Vysvetlia sa pojmy ako indikátor,vypracované postupy a pravidlá, metodika a iné, ktoré súvisia s danou témou. Účastníci sa oboznámia s hodnotiacou škálou podľa kritérií a samotným vyhodnotením plnenia podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby.
Hlavný dôraz je kladený na pochopenia podmienok kvality sociálnych služieb ako jedného celku - ako nástroja skvalitnenia poskytovania sociálnej služby. Pochopenie podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby, ako prostriedku a nie, ako cieľa sociálnych služieb, či formálneho nástroja na kontrolu,alebo represiu.
Kvalitný poskytovateľ sociálnej služby nie je ten, ktorý má vypracované perfektné "formuláre", ale ten, kde je spokojný človek, ktorý túto službu prijíma a potrebuje, čiže, kvalitná a profesionálne vykonávaná sociálna práca . Podmienky kvality poskytovanej sociálnej služby sú však jeden z nástrojov - pomôcok, ako tento cieľ môžeme dosiahnuť.
Za kvalitnú sociálnu službu sa považuje taká, ktorá odráža spokojnosť klienta a ktorá má na určitej úrovni splnené podmienky pre kvalitu.Podmienky pre kvalitu poskytovanej sociálnej služby je "živý"nástroj na dosiahnutie spokojnosti klienta,jeho dôstojného a rešpektovaného života presne tak, ako je meniaca sa životná situácia prijímateľa sociálnej služby. Z podmienok kvality sa nesmie vytratiť tento ich zmysel, lebo sa z nich stane formálny nástroj, nástroj kontroly,modla- ktorá je nemenná či ešte nespomínaný nastroj vysoko odborno vedecko-pedagogických tém.
Podmienky kvality by sa mali stať nástrojom k dobrej praxi,k skvalitneniu profesionálnej sociálnej práci na všetkých úrovniach a všetkými zainteresovanými ľuďmi, ktorý má na zreteli konkrétneho človeka s jeho individuálnymi potrebami, s cieľom poskytovania sociálnej služby zameranej na zachovanie, obnovu a rozvoj schopností a zručností viesť samostatný život a na podporu jeho začlenenia do spoločnosti, to znamená ako táto poskytovaná sociálna služba ovplyvní konkrétneho človeka.
Obsah
1. Čo sú podmienky kvality sociálnych služieb?
2. Aký je zmysel, účel a cieľ podmienok kvality sociálnych služieb
3. Rozdiel medzi podmienkami kvality a systémami riadenia /ISO, CAF.../
4. Obsah podmienok kvality - hlavné rozdelenie - Príloha č.2 zákona 448/2008 Z.z.
5. Čo znamená - Poskytovateľ sociálnej služby má písomne vypracované postupy, pravidlá....
6. Hodnotiaca škála plnenia podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby
7. Vyhodnotenie plnenia podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby
8. Príklady dobrej praxe
Tak, ako vo všetkých školeniach ohľadom podmienok kvality, tak aj na tomto školení budeme pracovať s konkrétnymi vypracovanými štandardmi, ktoré si môžu / odporúčame / priniesť so sebou účastníci školenia.
Rozsah kurzu: jednodňový
Copyright © TATRA AKADÉMIA